سیستم هوشمند برای شکل دهی به آلومینیوم

سپس مواد هوشمند MRF به‌عنوان واسطه‌ای برای میدان شکل‌دهی ورق فلزی معرفی شده‌اند و خواص رئولوژیکی آن تحت تأثیر میدان مغناطیسی می‌تواند برای دستیابی به اثر کنترل کمی بر قسمت‌های مورد نیاز ورق تغییر کند.

تلاش های اولیه را با اعمال فشار رسانه مغناطیسی همزمان در دو طرف ورق انجام می دهد، توزیع ضخامت دیواره و یکنواختی تغییر شکل بهبود یافته است.

فویل آلومینیومی ضخیم نسبت به انواع دیگر از کاربردهای بیشتری برخوردار است که به همین دلیل توسط مراکز زیادی تولید و عرضه می شوند که از قیمتهای مختلفی نیز برخوردار می باشند.

این یک تلاش معنادار برای مطالعه رفتار برآمدگی ورق های دو لایه آلومینیومی با استفاده از MRF به عنوان رسانه انتقال نیرو است. از آنجایی که نیروی سیال مغناطیسی و نحوه عملکرد محیط نیروی هیدرولیک با محیط های معمولی متفاوت است، رفتار تغییر شکل و ترتیب هماهنگی بسیار متفاوت است.

در عین حال، میدان مغناطیسی و خواص رئولوژیکی ذرات مغناطیسی با قدرت میدان مغناطیسی مختلف و جفت شدن اجزای MRF تغییر می‌کند که بر توزیع ضخامت دیواره و کنترل کیفیت شکل‌دهی در فرآیند برآمدگی ورق تأثیر می‌گذارد. بنابراین مطالعه سیستماتیک آنها در این مقاله معرفی خواهد شد.

از نظر زیبایی و جذابیت ظاهری می توان فویل آلومینیومی چسب دار نقره ای را برتر دانست زیرا دارای یک رنگ نقره ای بسیار درخشان و شفاف می باشد.

برآمدگی دو لایه MRF فرآیندی است که از MRF به جای پانچ سفت و سخت اصلی در قالب‌گیری فشاری ورق‌های دوتایی استفاده می‌شود. با توجه به الزامات مطالعه، بسته شدن ورق داخلی به محیط مغناطیسی هدف اصلی تحقیق است و یک لایه لایه در خارج اضافه می شود.

هنگامی که پانچ به سمت پایین بارگذاری می شود، MRF اثر نیروی متفاوتی را تا زمانی که برآمدگی کامل شود پخش می کند. در طول فرآیند شکل‌دهی، انتهای پانچ صلب با ورق تماس ندارد، بلکه از طریق محیط مغناطیسی تماس دارد. اصل فرآیند در نشان داده شده است.

می توان دید، دستگاه آزمایش شامل پانچ، قالب، نگهدارنده خالی با ساختار راهنما، واحد کنترل مغناطیسی و سایر اجزای اصلی است.

برای تعیین قیمت فویل آلومینیومی نازک عوامل مختلفی می توان در نظر گرفت با توجه به بالا و پایین شدن محصولات قیمت ثابتی ندارد برای دیدن ارزش این محصول می توانید به صورت آنلاین در این سایت دیدن نمایید.

قبل از تشکیل، مقدار مشخصی MRF به حفره بسته نظری تزریق می شود که توسط پانچ، نگهدارنده خالی و ورق پیش ساخته ایجاد می شود.

انتهای پانچ به صورت یک شیار حلقوی طراحی شده است، در همین حال فضای داخلی توسط سیم مسی میناکاری شده به اطراف پیچیده شده است. تحت کنترل جریان، وضعیت توزیع و ویسکوزیته با قدرت میدان متفاوت تغییر خواهد کرد. سپس رفتار تغییر شکل برآمدگی ورق داخلی و عملکرد شکل دهی نیز تحت تأثیر قرار می گیرد.

فویل آلومینومی آشپزخانه با طیف گسترده ای که دارد توانسته در کشور فروش خوبی را داشته باشد که بسیاری از موردم از آن استفاده کنند.

  • منابع:
    1. Formability analysis of aluminum double-layer sheets using a magnetorheological fluid

  • تبلیغات:
    1. گریه های جنجالی ارشمیدس در هنگام کسب موفقیتش
    2. قابلمه ای که با آن می توانید سفر در زمان را تجربه کنید
    3. دستکش هایی که می تواند از عرق دست جلو گیری کند
    4. راز قفل غول پیکر چیست؟