پلیسی با شیلنگ آبیاری قطره ای مجرمان را کتک زد

در سال‌های اخیر، کاربرد سیستم‌های آبیاری نوین، بخش بزرگی را در تکنیک‌های آبیاری به خود اختصاص داده و توجه قابل توجهی را در جهان، به‌ویژه در کشورهای در حال توسعه به خود جلب کرده است. اهمیت سیستم شیلنگ آبیاری قطره ای این است که می‌تواند آب بیشتری را تامین کند، همچنین نیازهای گیاهان را مانند سایر روش‌های آبیاری برآورده می‌کند [1].

علاوه بر این، سیستم آبیاری قطره ای تماس آب با ساقه، برگ و میوه گیاه را کاهش می دهد. بنابراین، آب فقط می تواند یک منطقه محدود را که نزدیک است و مستقیماً به منطقه ریشه گیاهان مرطوب کند. این امر از چندین آسیب شناسی جدی گیاهی مانند پوسیدگی قسمت های گیاه (بیماری های پوسیدگی) جلوگیری می کند [1] .

شیلنگ

از سوی دیگر، گرفتگی قطره چکان ها به دلیل دارا بودن سطح بالایی از مواد جامد و مواد مغذی که در داخل خطوط قطره ای انباشته شده است، به ویژه پساب های خانگی یا شهری، مشکل بزرگی است که با آن مواجه است. هنگامی که در آبیاری استفاده می شود. بنابراین باید پیوسته به آن توجه کنیم [2] . علاوه بر این، مدیریت آب یک ضروری جدی برای تولید محصولات آبی است. در حالی که مدیریت آب و شیوه های موثر سیستم های آبیاری می تواند به حفظ سود دهی مزرعه در زمان هزینه های محدود و بالا برای تامین آب کمک کند.

علاوه بر این، مدیریت موثر آب ممکن است اثر تولید آبی را بر کیفیت و کمیت آب خارج از محل کاهش دهد. آب آبیاری برای صرفه جویی در تامین آب، کاهش اثرات کیفیت آب و افزایش بازده خالص تولیدکننده مدیریت می شود [3]. از این رو صرفه جویی و صرفه جویی در مصرف آب از طریق بهبود مدیریت آب به عنوان یکی از موضوعات مهم مورد نیاز آبی در آینده تلقی می شود.

بنابراین، اهداف این تحقیق عبارت بودند از: 1) شناسایی مهم ترین عوامل و سوالات مطرح شده توسط کشاورزان در خصوص طراحی و مدیریت سیستم آبیاری قطره ای، 2) توضیح بسیاری از موارد در مورد سیستم آبیاری قطره ای مانند: تعریف سیستم آبیاری قطره ای. آبیاری و تکنیک های آن؛ تعیین مزایای DIS، اجزای DIS و عملکردهای آن؛ الزامات طراحی و مدیریت موثر DIS، 3) علاوه بر این، تامین سیستم آبیاری قطره ای به تحقیقات ترویجی.

آبیاری قطره‌ای یکی از روش‌های آبیاری نوین برای آبیاری است، تکنیکی که هدف آن توزیع آب در نزدیکی ریشه، به مقدار کم، به صورت متمرکز و مردد به منظور حفظ رطوبت خاک مورد نیاز گیاهان است.

در مورد روش های آبیاری سطحی و روش های آبیاری بارانی، گیاهان برای رفع نیازهای آن برای مدت طولانی، گاهی بیش از یک هفته، آب تامین می شوند. بنابراین گیاهان در روزهای اول پس از آبیاری بیش از حد از آن بهره می برند که علاوه بر کاهش قابل توجه آب و کود، باعث کاهش کمیت و کیفیت محصول می شود [5].

در آبیاری قطره ای، آب بر اساس نیاز روزانه گیاهان به مقدار کم توزیع و در زون ریشه متمرکز می شود که به دستیابی به محصول فراوان و با کیفیت کمک می کند. راندمان آبیاری به صورت تئوری در سطح مزرعه محاسبه می شود که در (شکل 1) نشان داده شده است.