کفش چرم اداری پاشنه دار در زاهدان به تخفیف رسید

درباره کفش تاریخچه مختصر

کفش به کفشی گفته می شود که برای راحتی و محافظت از پا در حین فعالیت های مختلف طراحی شده است از کفش ها به عنوان عناصر تزئینی نیز استفاده می شود با گذشت زمان، طراحی کفش از فرهنگی به فرهنگ دیگر بسیار متفاوت بوده است.

علاوه بر این، بارها مد عناصر طراحی متعددی را به همراه داشته است، مانند کفش چرم اداری پاشنه دار با پاشنه بسیار بلند یا کفش هایی با کفی صاف کفش های معاصر از نظر سبک، پیچیدگی و هزینه بسیار متفاوت هستند.

صندل های پایه می توانند فقط از یک بند نازک تشکیل شوند کفش های مد روز را می توان از مواد بسیار گران قیمت، با ظاهری پیچیده و یک جفت آن می تواند هزاران دلار به فروش برساند.

طرح های دیگر کفش برای اهداف مختلف خاص است، مانند چکمه هایی که به طور خاص برای کوهنوردی یا اسکی طراحی شده اند.

به طور سنتی، کفش ها از چرم، چوب یا بوم ساخته می شدند، اما به طور فزاینده ای از لاستیک، پلاستیک و سایر مواد مشتق شده ساخته می شوند.

استخوان پا بیشتر از هر قسمت دیگر بدن است اگرچه ما طی صدها هزار سال در رابطه با شرایط مختلف آب و هوایی و زمین تکامل یافته‌ایم، اما پا هنوز در برابر خطرات محیطی مانند سنگ‌های تیز و زمین داغ آسیب‌پذیر است که کفش‌ها می‌توانند در برابر آن محافظت کنند.

 

قدیمی‌ترین مدل کفش‌های شناخته شده صندل‌ها هستند که قدمت آنها به حدود 7000 یا 8000 سال قبل از میلاد می‌رسد و در سال 1938 در غار فورت راک در اورگان، ایالت ایالات متحده یافت شد.

قدیمی ترین جفت کفش چرمی در جهان از یک تکه پوست گاو ساخته شده است که در قسمت جلو و پشت آن با طناب چرمی به هم دوخته شده است و در سال 2008 در غاری در ارمنستان پیدا شد و اعتقاد بر این است که قدمت آن به 3300 سال قبل از میلاد می رسد.

با این حال، تخمین زده می‌شود که این کفش‌ها خیلی زودتر مورد استفاده قرار می‌گرفتند، اما به دلیل ماهیت بسیار فاسد شدنی آن‌ها، یافتن شواهدی مبنی بر وجود جفت‌های دیگری قبل از آنها بسیار دشوار است.

با مطالعه استخوان های انگشتان کوچک (بر خلاف شست پا)، مشاهده شد که ضخامت آنها تقریباً 26000 تا 40000 سال پیش کاهش یافته است این باستان شناسان را به این ایده سوق داد که پوشیدن کفش منجر به رشد استخوان کمتر و در نتیجه انگشتان کوچکتر و نازکتر می شود.

اولین مدل ها از نظر طراحی بسیار ساده بودند، اغلب “کیف های پا” ساده از چرم برای محافظت از پاها در برابر سنگ، زباله و سرما آنها بیشتر در مناطقی با آب و هوای سرد یافت می شوند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.