تاثیر صابون آلوورا مکس لیدی در رویش مجدد مو

صابون سازی می تواند از طریق روش “گرم” یا “سرد” انجام شود با توجه به ماهیت این دو فرآیند، در حالت اول محصول خالص‌تر و تمیزتر به دست می‌آید، در حالی که روش سرد سریع‌تر است و ممکن است ناخالصی‌های مواد اولیه باقی بماند.

امروزه از صابون آلوورا مکس لیدی برای نرم شدن پوست استفاده می شود

بنابراین، اگر می خواهید بیشتر بدانید یا نکات کاربردی داشته باشید، شما را به رساله ارزشمند در 4 قسمت، توسط صابون ساز استاد در مجله ارجاع می دهم و همچنین روش فوق العاده دقیق، عکاسی شده توسط صابون ساز استاد فریمپو، برای صابون سازی روغن های پخت و پز استفاده شده.

همانطور که قبلاً تکرار شد، پست من می خواهد فقط به بخش شیمیایی موضوع بپردازد.

 

صابون “شستشو” و تمیز می کند، زیرا مانند همه مولکول های سورفکتانت، حاوی یک قسمت غیر قطبی (در چربی حل می شود) و یک قسمت قطبی است که در عوض شبیه آب است و به معنای واقعی کلمه در آبکشی شسته می شود و کثیف را نیز حمل می کند (در واژه نامه   اطلاعات دقیق تری در مورد سورفکتانت ها در صورت علاقه خواهید یافت).

آنچه مسلم است صابون ایجاد شده در این روش دارای PH 9-9.5 (قلیایی/بازی) است این امر اجتناب ناپذیر است، بدون در نظر گرفتن نوع روغن یا چربی مورد استفاده در هر صابونی اتفاق می افتد: حیوانات، سبزیجات 100٪ ایتالیایی، ارگانیک، عجیب و غریب، استخراج سرد و غیره.

اگر یک اسید را با صابون، مثلا اسید سیتریک یا لاکتیک، کنار هم بگذاریم تا PH آن کاهش یابد و قلیایی آن کمتر شود، آن را تجزیه می کنیم.

ما اسیدهای چرب را آزاد می‌کردیم و دیگر چیزی برای شست‌وشو نداشتیم، بلکه چیزی که کثیف بود در عمل، دیگر صابون نخواهیم داشت.

صابون طبیعتاً قلیایی است و با pH متفاوت نمی تواند وجود داشته باشد.

با این اوصاف، همچنین واضح است که pH صابون با پوست ما بسیار متفاوت است، که در عوض در pH 5.5-6 (اسیدی) است. نتیجه این است که پوست تمیز شده با چنین صابونی باید زمان ببرد تا به pH طبیعی خود بازگردد و سبوم حذف شده را بازیابی کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.