قدمت شیشه پنجره بالکن از دوره صفویه سالم ماند

شیشه آینه ای

یکی از انواع شیشه های موجود، شیشه های آینه ای یا انعکاسی هستند شیشه آینه ای یک آینه نسبتا ساده است و می تواند در هر اندازه ای تولید شود، از آینه های کوچک حمام گرفته تا درهای تمام قد کابینت. 

با استفاده از یک روکش فلزی روی یک طرف شیشه پنجره بالکن، معمولاً نقره، کروم، طلا یا آلومینیوم ساخته می شود این نوع شیشه در پنجره های بیرونی رایج نیست، اما بیشتر در دیوارها و مبلمان به عنوان یک گزینه تزئینی رایج است.

شیشه کم انتشار (Low-E).

شیشه کم تابش که شیشه کنترل گرما و خورشیدی است، دارای یک پوشش فلزی میکروسکوپی و شفاف است که حرکت گرم یا سرد را از طریق شیشه به حداقل می‌رساند و باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی خانه می‌شود.

 می توان از آن به دو صورت لمینت و دو جداره استفاده کرد عایق را افزایش می دهد. در هوای گرم گرما را از بین می برد اما در هوای سردتر گرما را داخل نگه می دارد این نوع شیشه هزینه دارد اما به دلیل توانایی آن در انعکاس تشعشعات حرارتی، قبض انرژی را کاهش می دهد.

 

شیشه سیمی

شیشه های رشته دار دارای مش سیمی هستند که در داخل شیشه تقویت شده اند و برای چندین دهه به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از افتادن شیشه در صورت آتش سوزی استفاده می شود.

 شیشه سیمی که نوعی شیشه سکوریت محسوب می شود، برای هیچ هدف ایمنی استفاده نمی شود در واقع یک شیشه مقاوم در برابر آتش است. در حالی که سیم ها برای نگه داشتن شیشه در محل خود در هنگام گرمای زیاد حرکت می کنند، همچنین از شکستن خرده های شیشه در هنگام استفاده از شیلنگ جلوگیری می کند.
شیشه سیمی معمولاً در سایر ساختمان‌های دولتی، املاک اجتماعی یا تجاری، به‌ویژه مدارس و بیمارستان‌ها استفاده می‌شود و معمولاً در مسیرهای فرار از حریق، درب‌های ضد حریق و نورگیرها نصب می‌شود.

بسیار مقاوم در برابر حرارت است. از شکستگی جلوگیری می کند، اما در صورت شکستن، سیم تیز در معرض دید قرار می گیرد و ممکن است باعث آسیب شود.

اگر چه جنبه های مثبت وجود دارد، اما سیم ها می توانند جنبه های منفی مانند مسدود کردن دید، زنگ زدن سیم ها در صورت قرار گرفتن طولانی مدت در معرض رطوبت و باران نیز داشته باشند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.